26 Temmuz 2008 Cumartesi

Vişneli Tart


Geçen sene iş yerinden bir arkadaşım bana tüm Alman tariflerinin bulunduğu çok güzel bir tatlılar kitabı vermişti, bugün ne yapsam ne etsem derken vişneli güzel bir tarif buldum o kitapta ve hemen yaptım. Kesinlikle harika oldu, şiddetle tavsiye ediyorum, hele tart hamuru nefis. Özellikle benim gibi vişne tutkunuysanız hemen deneyin. Çok çabuk hazırlanabilen bir tarif.

Malzemeler:

300 gr. un
100 gr. çekilmiş fındık (ben yarı yarıya çekilmiş fındık ve çekilmiş badem koydum)
1 tatlı kaşığı tarçın
150 gr. toz şeker
1 pkt. vanilin şekeri tabii ki premium ;)
1 tutam tuz
250 gr. yumuşamış tereyağı (200 gr. yeterli oluyor)
750 gr. vişne (ben tart'ın kenar kısımlarına bir iri şeftali dilimleyip dizdim, ortasını da dondurulmuş vişnelerle doldurdum)
Hazırlanışı:

Elenmiş un, çekilmiş fındık/Badem, tuz, toz şeker, tarçın ve vanilin şekerini bir kapta karıştırın. Tereyağını ekleyip çok fazla sıkmadan yoğurun. Yoğurduğunuz hamurun yarısını buzdolabına kaldırın diğer yarısını da yağlanmış unlanmış 26 cm lik kalıba incecik bastıra bastıra döşeyin ve kenarlarını hafif kaldırın. Hamurda çatalla delikler açın. Üzerine vişneleri döşeyin, yada benim yaptığım gibi kenar kısmını dilimlenmiş şeftalilerle çevirin ortasına da vişneleri koyun. Buzdolabına koyduğunuz hamuru çıkartıp vişnelerin üzerine minik parçalar koyun. Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında 60-70 dak. pişirin.



Efendim bu turtamı da etkinliklerimizin bu ayki ev sahibesi Chaplin Cafe Burcu'ya gönderiyor ve uzun süredir katılamadığım etkinliklere de böylece iştirak etmiş bulunuyorum:) (Etkinlik Konusu: Ye#36 Kirazlı ve Vişneli tarifler)
Afiyet olsun:)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım mailini aldım ve tarifini taslağıma ekledim bile...
Tartın çok lezzetliye benziyor,ellerine sağlık!
Katılımın için teşekkürler.

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Merhaba Burcu,

hoşgeldin canım ve teşekkür ederim.
Ev sahibeliğinde sana başarılar diliyorum...

Sevgiyle kal,