21 Mayıs 2010 Cuma

Brunch ve Çilekli Turta (Erdbeertorte)

Gecikmeli de olsa tüm Türkiye'nin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımızı yürekten kutlarım..

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımızı bende birbirinden muhteşem 4 genç kadın ve 2 genç kız ile kutladım...4 kuşak PrimaRima (Rima – Rimanın annesi Prima – Primanın annesi Bilgin Prima ve Bilgin Primanın annesi Ulu Prima :) ve 3 kuşak Düşler Mutfağı, Düşler Mutfağının hazırladığı mini brunchta buluştu...Kahkahalar, sohbetler, mutluluklar...İnanılmaz keyifliydi...Tek eksiğimiz vardı o da Hande’m ve Cem’im ancak en kısa sürede başka bir organizasyonda yeniden toplanacağız...:))


Peki ya bloggerların kızları nasıl olur???? Buyrun işte böyle :) Laptop kucakta:)


Brunch sonrası ikram etmek üzere çilekli tart yapmak istiyordum, ancak maalesef Prima’ma yetiştiremedim...Onlar gittikten bir süre sonra gelecek diğer misafirlerim için yapayım bari dedim ve yaptığım araştırmalardan en beğendiklerimin fotoğraflarını seçip içlerinden seçim yapması için kuzuma gösterdim ve gitti gözümün kaldığını seçti hehehe...Orjinaline burdan ulaşabilirsiniz...Aslında orjinalinde böğürtlenli ama biz çilekli yaptık...
 
Tarife bakınca aslında hiçte öyle şipşak hazırlanacak bir tarif değil ve 1,5 saat sürdü hazırlanması...Peki ya değdi mi???Kesinlikle değdi...Mutlaka deneyin, bol kremalı olduğuna bakmayın, yiyen herkesin çook hafif ve inanılmaz lezzetli olarak nitelendirdiği bir pasta oldu...


Özellikle pandispanyası muhteşem oldu...Yumuşacık ve çok lezzetli...Fakat yapım aşamalarına harfi harfine uymanız gerekiyor...Pandispanya’nın tüm katları ayrı ayrı pişiriliyor...Buyrun tarife...

Malzemeler:


350 gr. tereyağı
350 gr. toz şeker (ben 300 gr. kullandım)
350 gr. un (elenecek)
2 tatlı kaşığı kabartma tozu(elenecek)
6 yumurta (oda sıcaklığında)
Kalıpları yağlamak için yağ

Kreması için:

250 gr. Mascarpone (ben 200 gr. Trakya Çiftliği Labne ve 50 gr. Trakya Ç. Beyaz kullandım)
1 – 2 yemek kaşığı limon suyu (1 yemek kaşığı ekledim)
400 gr. süt kreması (Tikveşli kullandım)
75 gr. şeker (70gr. kullandım)
400 gr. böğürtlen (ben 700 – 800 gr. civarı çilek kullandım)

Hazırlama süresi : 30-60 dak. (Hazırlaması, pişirmesi, soğutulması 2 saate yakın sürdü)

Kalıp: 26 cm’lik 2 kalıp (ben 24. cm’lik kullandım)

Hazırlanışı:

Adım 1:
Fırını 180 °C’ye ısıtın. Pandispanyalar için tereyağı ve toz şekerini krema haline gelinceye kafar iyice çırpın(dakika tutmadım ama kitchenaid’de şeker eriyene dek uzun uzun çırptım). Un ve kabartma tozunu bir kaba eleyin. Yağ – şeker karışımına sırayla 1 yumurta koyun çırpın iyicene ardından 1 porsiyon un koyun yine çırpın, sonra aynı şekilde devam edin yumurta ve unlu karışımı bitirene dek sıra sıra gidin...İyice çırpılınca diğerini ekleyin.

Adım 2:
Pandispanya hamurunu 4 eşit parçaya ayırın. Her iki kalıbın da tabanını yağlayın (ister sıvı yağ ister tereyağ farketmez, az olsun yeter) ve hamuru kalıbın tabanına iyicene yayın, düzleştirin. Kalıplardan birini fırının orta gözüne yerleştirip önceden ısıtılmış fırında 12 – 13 dak pişirin.

Adım 3:
1. kalıbı fırından çıkartır çıkartmaz 2. kalıbınızı koyun fırına. 1. pandispanyanızı henüz sıcakken kalıptan dikkatlice çıkartın. Kalıbı soğumaya bırakın ve 3. pandispanya hamurunuzu spoğumuş kalıba koyup aynı şekilde fırında pişirin. Ardından 4. pandispanyanızı da pişirip bu işlemi bitirin.

Adım 4:
Krema için orjinal tarifte Mascarpone kullanılmış, ancak evde labne olduğundan ben (200 gr.)labne (50 gr.) beyaz karışımını kullandım. Labne + beyaz’ı şeker ve limonsuyu ile çırpıcıda çırpın. Başka bir kapta da krema’yı kabarana kadar iyicene çırpın. Kremayı porsiyon porsiyon labneli karışıma ekleyerek çırptıktan sonra soğuması için dolaba kaldırın.

Adım 5:
Çilekleri yıkayın, saplarını ayırın ve suları süzülene kadar bir kenarda bekletin. Pişirip soğuttuğunuz pandispanyaları önce kremayla kaplayın üzerine de çilekleri koyun ardından tekrar pandispanya, krema ve çilek. Pandispanyalarınız bitene kadar bu şekilde üstüste dizin. En üstü de yine kremayla kaplayıp çilek veya dilediğiniz meyvalarla süsleyin. İkram etmeden önce 1 – 2 saat buzdolabında bekletin.

Herkese harika bir haftasonu tatili diliyorum...

Sevgi ve ışıkla kalın,

9 yorum:

PASTASEHRİ dedi ki...

Canımmmm önceee azra kuzusunu öperim öperim yetmez birde hafif ısırırım ben: )) Sonra seninle balkonda oturalım demişsin ya boşversen gel biz bu pastayı yiyelim hatta yanımızada kimseyi almayalım yerken : ))))Ellerine sağlık birtanem

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Tamam balkonda ikimiz ayaklarımızı uzatalım çay kahve gelsin ve başbaşa yiyelim içelim sohbet edelim...Biraz kafa dinleyelim:)

Canımsın sen, öpüyorum seni arkadaşım...

Sevgiyle kal,

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş apartman pasta koydum ismini ben:)))
değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık canım

Nihan dedi ki...

Kıskandık efendim :)
Bize de bekleriz :)

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Handee öldürdün beniii yinee:)Tememdir bundan böyle adını çilekli apartman pasta koydum, isim annesi de sen :))Öpüyorummm

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Nihancığım,

seni de beklerim bir gün, takıl epruma gel :)))Öpüyorum canım...

Sevgiyle kal,

Nihan dedi ki...

Çok sevinirim :)

İçten sevgiler, öpücükler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Ne güzel bir gün geçirmişsiniz, dostlarla brunch bambaşka oluyor tabii

Primarima dedi ki...

Hiiiiii geberticem seni!!!Ya telefonda söylemiştin çilekli pastayı ama bu kadar mı nefis olur?Kaçırdık yanı öylemı?
Ben anlamam...isterim.
Fotolar ne guzelmış züzü.
Kızların internet keyfı cok tatlı çıkmıs haha:)
Tatlım harıka bır gundu valla herkese ballandıra ballandıra anlatıyorum ben okadar guzel kahvaltı sofrasının bir eşinin Çırağanda oldugunu düşünüyorum.