18 Ocak 2009 Pazar

Haşhaşlı Peynirli Kek..



Merhaba harika bir pazar diliyorum herkese...Bende yine bir tembelliktir gidiyor, canım hiiç birşey yapmak istemiyor, ama yapmam lazımmm...Off...Neyse daha fazla yazamayacağım, sadece hemen Peynirli Kek tarifini paylaşmak istiyorum, çünkü yapımı çok kolay, misafirlerimin tepkilerinden anladığım çok lezzetli ve Pazar çayına pek uygun.

Tarifini sofra dergisi Şubat 2008 den aldım ama eklemeler ve değişiklikler yaptım...

Malzemeler:

3 çorba kaşığı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1 tutam tuz
3 su bardağı un (ben ayçekirdekli un kullandım)
1 pkt kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke (tarifte yok, ben ekledim)

İçi için:

3-4 dilim burger peynir (orjinalde yok)
150-200 gr beyaz peynir
1/2 demet maydanoz (ben koymadım)

Üzerine:

1 yumurtanın sarısı
Haşhaş tohumu

Hazırlanışı:

Yoğurt, sıvıyağ ve tuz derin bir kasede karıştırılır. Unu, sirke ve kabartma tozunu ilave edip iyice yoğurun. Yumuşacık bir hamur elde edince, hamuru br parçası daha büyük olacak şekilde 2 ye ayırın. Yaklaşık 20 cmlik bir kalıbı yağlayıp unlayın ve büyk parçayı kalıbın tabanına döşeyin arasına rendelediğiniz, ufaladığınız veya dilimlediğiniz peyniri koyun, onun üzerine dedilim peynirleri koyup en üstüne kalan hamurunuzu döşeyin. Artan hamurunuz varsa kalıplarla şekiller kesip tartın en üstünü süsleyebilirsiniz...Yumurta sarısını sürüp üstüne haşhaşları dökün. Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında üzeri kızarıncaya dek 30-35 dak pişirin...


Afiyet olsun...

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş hele üstteki pasta süper ellerine sağlık cnm
öpüldün