8 Ocak 2009 Perşembe

Mine fırçasından çıkan beyaz unlu ve ayçekirdeği unlu poğaçalar...

Efenim bugün canım kuzum, biriciklerimden, pırlantalarımdan biri cancağızım Minem beni fırçaladı ve dedi ki yaw her gün giriyorum siteni niye güncellemiyorsun:) Bu aralar onu kesinlikle üzemem kıramam bir dediğini iki edemem, çünkü kuzumun ilk kuzusu olacak inşallah :) Yaşasın, nasıl mutluyum anlatamam...Sen istersin de ben güncellemez miyim canım kardeşim...Bak ama mutlaka deniyorsun hatta boşver sen yapma bana gel ben yapıp yediririm sana...Hatta gelemiyorsan canının çektiğini söyle kargoyla ben karşıya yollarım:)

Evet sırada ki poğaçanın tarifini ablamın komşusu sevgili Zeynep'ten aldım, inanılmaz güzel, yumuşacık tam pastane poğaçası gibi...bayıldım tadına, aslında yapalı oldu bayağı ama kısmet fırça sonrası yayınlamaktaymış...:)

Malzemeler:

125 gr. tereyağı
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
1/2 su bardağı yoğurt
1 pkt yaş maya
1 tutam tuz
1 tutam şeker
1 tane yumurta akı içine
sarısı da üstüne
kulak memesi kıvamına gelene kadar un

Hazırlanışı: Yaş mayayı ılık suda erittikten sonra bütün malzemeleri karıştırın, hepsi karıştıktan sonra elenmiş unu azar azar ekleyip kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun...İçine ne istiyorsanız beyaz peynir veya herhangi başka bir malzeme ekleyip 160 derecedeki fırında üzeri kızarana kadar pişirin...Afiyetle yiyin...

Aşağıdaki poğaçaları da farklı bir tarifle hazırladık ve bunları da annem yaptı...Bu tarif teyzeme ait ve ben bayılıyorum bu tarife...Çok lezzetli oluyor, tavsiye ederim...Bu poğaçaların farkı ayçekirdekli un ile hazırlanması, kilo aldırmıyor :p (bu şekilde kendimi kandırıyorum) hem daha sağlıklı hem de çok güzel bir lezzete sahip oluyor...Biz artık hep ayçekirdekli un kullanıyoruz...

Malzemeler:
1 pkt tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı tepeleme yoğurt
1 yumurta
1 pkt kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 çorba kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar ayçekirdekli un

Hazırlanışı:

Un hariç bütün malzemeleri karıştırıyoruz, sonra bir elinizle kulağımızı tutuyoruz diğer elimizle de yoğurmaya devam ediyoruz:D Kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz....İçine peynir, zeytin veya kavurma koyarak önceden hafif ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz afiyetle yiyoruz...

Aşağıdaki poğaçaların ise hamuruna zeytin koyduk...
Kendi tariflerinizi birkere de ayçekirdekli un ile yapmanızı tavsiye ederim....

Minnoşum kuzum bu tarifler bir kaç gün idare eder değil mi canım kardeşim...

Afiyetler olsun hepinize, sevgiyle kalın...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

hepi birbirinden lezziz ellerine sağlık canım...

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

:) Teşekkür ederim Kardelenciğim,

sevgiyle ve sağlıkla kal,

sarımutfak-hande dedi ki...

cnm süper olmuşlar ya ellerine sağlık
çayımın yanına aldım birtane bilesin
hayırlı cumalar tatlım öptüm seni

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım enfess görünüyor, süpperrrr!!!

Sevgiler,
Evren

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Kızın için sağlık başarı mutluluk dolu bir ömür dilerim.
sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

allahım ne şanslıyım :) sırf benim hatırım için şu olanlara bak :)
kesinlikle insana dostlar lazım :)))
iyiki varsın kardeş, eline yüreğine sağlık
muck mine

Adsız dedi ki...

ne güzel poğaçalar bunlar. ben sadece poğaça çay ile tüm öğünleri geçirebilirim. hiç gocunmam yer dururum :))

ellernize sağlık

sıcacık sevgiler

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Handeciğim,

afiyet bal şeker olsun yağ değil şifa olsun:D Bende seni öpüyorummmm...

Sevgiyle ve sağlıkla kal,
___________________________________

Evrenciğim,

Teşekkürler hakikaten de nefis oluyor hele hele ayçekirdekli un ile...

Sevgiyle kal canım,
___________________________________

Teşekkürler Zülbiye,

sevgiler canım,
___________________________________

Benim kuzucuklu kuzum:D,

asıl ben çok şanslıyım senin gibi dostlarım olduğu için cancağızım...Hele bak o mini kuzu doğsun ona neler yapacağız neler;)
Iyi ki sende varsın güzel kuzum...
Seni çooook seviyoruummmm....

Sevgiyle kal bitaneciğim...Minik kuzuya da iyi bak temem miii:)
___________________________________

Zerrinciğim canım,

Sen bi gel sadece ben önüne çeşit çeşit poğaçalar yapıp koyarım, sözüm söz:)

Teşekkür ederim canım benim

sevgiyle kal,