15 Nisan 2008 Salı

Ayşeciğin Pastasııı....Vileda Pasta





Efendim tanıştırayım Ayşegül abla:) tabii ki Ayşegül abla bu figürden daha güzel...

Bu pastayı 3 saatte hazırladım, dolayısıyla da tam istediğim gibi olmadı...Aslında daha farklı bir tema planlamıştım ama çok az vaktim olduğundan bu çıktı ortaya...Dün akşam üstü kızımla konuşurken kızım "Anne biliyormusun biz Ayşegül teyzeye iyi i doğdun dedik" deyince eyvahh dedim, unuttum...İşten çıkmama çok az bir süre kalmıştı hemen ne yapsam ne etsem diye düşündüm ve tabii ki pasta yapmaya karar verdim...Tabii Ayşegül ablaya aslında şöyle alışveriş poşetleriyle dolu bir pasta yapmak geldi hemen aklıma, ama dediğim gibi yetişmez diye son anda vaz geçtim ve başka bir özelliği üzerinde durdum...Kendisi haftaarası yoğunçalışıp, haftasonlarında da bir yandan temizlik yapar, bir yandan sabahın erken saatlerinde alışverişe gidip gelir bir yandan da misafir ağırlar...Yani on parmakta on marifet ve sevgili Ayşegül ablam iyi ki doğdun iyi ki tanışmışız iyi ki varsın:) Hep mutlu ol, çocuklarınla ailenle sonsuz güzellikler dilerim....

Gelelim artık pastaya, pastamızın pandispanyası için Emel Başdoğan'ın kakaolu pandispanya tarifini uyguladım: Yalnız tarif 2 adet 26 cmlik kek kalıbı için, dolayısıyla yarısını yapın 1 pasta için...

250 gr. oda ısısında yumuşamış tereyağı
450 gr. toz şeker
8 yumurta
600 gr. un
2 pkt. kabartma tozu
2 pkt. vanilin şekeri
100 gr. kakao
500 ml. süt
1 portakal kabuğu rendesi

Hazırlanışı: Tereyağı ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar iyice çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin.

Un, kakao, kabartma tozu ve vanilin şekerini eleyerek bir kaba koyun ve karıştırın. Sonra yumurtalı karışıma ekleyin, süt ve portakal kabuğu rendesini de katıp tüm malzemeyi çırpın. 2 adet 26 cm çapında kek kalıplarına eşit biçimde dökerek 45 dakika pişirin.

Ara kreması için vakit darlığından hazır krema kullandım...

İşte böyle efenim afiyett olsun...Ama bu pandispanya tarifini hakikaten çok tuttum, inanılmaz güzel oluyor...Hele figürleri o kadar kolay hazırladım ki ben bile şaşırdım...Acele yaptım ama beğenildi, açıkçası bende çok beğendim...Viledası nasıl ama?Hemen yanındaki sehpada da bir dilim pastamız ve kahvemiz duruyor... Kendi kendime aferrin züzü dedim:)Ya ne yapalım bende arada böyle beğeniyorum kendimi heheheheheee...

Sevgi ve afiyetle kalınnnn...Lütfen yorumlarınızdan mahrum bırakmayın efendimmmm....

Hiç yorum yok: