5 Nisan 2008 Cumartesi

Sünger Bob Pastası...

Merhaba,

Söz verdiğim gibi hemen Sünger Bob pastamı yayınlıyorum...Açıkçası tahmin ettiğimden çok daha kolay bir pasta oldu benim için...Aslında en başından itibaren o kadar yolunda gitti ki herşey, Berkimin şansına sanırım:)

İşte Sünger Bob:






Nasıl güzel olmuş mu şaşkın surat:) Berk bayıldı hatta diğer arkadaşaları da...Hele bir tanesiyle aramızda şöyle bir diyalog geçti:

Bütün çocuklar tek bir ağızdan: Aaaa sünger bob harika, çok güzellll....
Ben: :):):) (mutluluktan dört köşeee) Ben yaptım:)
Dilan (Berk'in arkadaşı, bugün tanıdım kendisini): Sen yaptın? Yapamazsın! Sende o yetenek var mı ki...
Ben: +&/%+ hmmm...Sanırım biras var...
Dilan: Inanmıyorum! Sen yapmadın.
Ben: :( Ben yaptım yaaa
Diğer çocuklar: Süper olmuş, hemen yiyelim:)
.....

Çok komikti o kadar kendinden emin ve büyümüşte küçülmüşler ki yarışması imkansızzz:):) Çok güldüm ama bu diyaloğa...:)Dilan beni yıllardır tanıyormuş gibi konuştu, acaba kral çıplak mı dedi:) Ne dersiniz?

Berk bayıldı pasta'ya ve daha kapıda sarılıp boynuma öpücüklere boğdu beni:) Ve hemen bir daha ki sipariş geldi: Teyzeeee bir dahakine de Patrick'i yap!! Lütfeeenn...

Ben: Patrick hmm temem 1 sene var çalışırım :):):)
Daha fazla uzatmadan gelelim pastamızın tarifine. Pandispanyası için Emel Başdoğan'ın Pasta Yapımı kitabından Çay saati pandispanyasını kakaosuz olarak hazırladım. İçine tarifdefteri.com sitesinden Betül adlı üyenin göndermiş olduğu ve tarifini beyaz mutfaktan aldığını belirttiği kremayı (tabii ki bir takım eklemelerle)kullandım, vişne, muz ve hafif dövülmüş fındıkla bezedim...

Pandispanya tarifi (20 kişilik)

250 gr. oda ısısında tereyağı
450 gr. toz şeker
6 yumurta
10. gr vanilya
300 gr. krema
1 tatlı kaşığı limon suyu
300 gr. elenmiş un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı tuz

Pastanın içi için ayrıca: 2 adet dilimlenmiş muz (kararmamaları için dilimledikten sonra lütfen limon suyu sürün + 1 su bardağı dondurulmuş suyu süzülmüş vişne, damla çikolata, 1 - 1,5 su bardağı hafif dövülmüş fındık ve damla çikolata

Hazırlanışı: Tereyağ'ını şekerle beraber şeker eriyene kadar çırpalım. Şeker eridikten sonra yumurtaları ekleyip, vanilya, krema ve limon suyunu da katıp tekrardan karıştıralım. Ayrı bir kapta elenmiş un, kabartma tozu ve karbonatı iyice karıştırarak yumurtalı karışıma ekleyin ve çırpmadan kaşıkla tüm malzemeyi karıştırın. Hazırlanan karışımı dikdörtgen (ben borcam kullandım) kalıba döküp 40-50 dak pişirin. Soğuduktan sonra 3 eşit parçaya bölün.

Krema: (Kremayı 2 ölçü hazırladım)

500 gr. süt
125 gr. toz şeker
50 gr. un
25 gr. mısır nişastası
2 yumurta
1 çay kaşığı toz vanilya (1 pkt kullandım)
(Ayrıca 1 çay bardağı süt + 1 çay bardağı krema)

Sütü ve şekerin yarısını bir tencereye koyun ve karıştırarak kaynatın. Şekerin kalan yarısını, yumurtalar, nişasta, un ve vanilyayı karışım beyazlayıncaya kadar çırpın. Kaynamış olan sütün çeyreğini yumurtalı karışıma az az çırpmaya devam ederek dökün. Homojen bir karışım olduktan sonra sütün kalanını da ilave edin ve karıştırarak orta ateşte kaynatın. Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alın. Burda bişey belirtmek istiyorum. Krema oldukça yoğun oldu ve ben krema ve süt ekleyerek biraz daha yumuşamasını sağladım. Ayrıca sıvı vanilya ve biraz da badem esansı ekledim. Kremayı birinci kata bu şekilde sürdüm, ama 2. kata sürmeden içine hindistan cevizi rendesi kattım. Çok güzel oldu:) Gelsin kaloriler:)



Birinci katın üzerine önce incecik kremayı sürdüm ardından artan kekleri biraz krema ile yoğurarak hamur hazırlayıp kek'e çerçeve yaptım, çerçeve'nin içine tekrardan krema koydum dilimlenmiş muz, vişne ve fındıklarımı serpiştirip üzerine tekrardan krema sürdüm ve 2.keki üzerine koydum. 1 saat buzdolabında beklettim. Ardından kalan kremaya 1 su bardağı kadar hindistan cevizi ekledim ve kekime yine incecik sürüp çerçevesini de koyduktan sonra yine kremayı bolca sürüp muzları, vişneleri ve fındıkları serpiştirdim. En son olarak da damla çikolataları serpiştirdim ve son katı da kapatıp üzerine incecik krema sürdükten sonra 1 saat daha beklettim buzdolabında. Ve süslememe geçtim...
İşte bu kadar :) Evet uzun sürdü ama değdi doğrusu o gülen ve hayranlık mutlulukla bakan gözleri görmek herşeye değdi...Ne uykum kaldı ne yorgunluğum...

Canım Berk'im tekrardan doğumgünün kutlu olsun teyzesinin güzel oğlu...Hep böyle mutlu, sıcacık ve sevecen kal canım...Seni çok seviyorum...

Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar, umarım beğenmişsinizdir:)

Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok: