28 Eylül 2008 Pazar

Manisa Kebabı, Kabak Salatası ve Keşküllü Güllaç...

Merhaba dostlar,

İyi pazarlar efendim hepinize… Ezelden beri çok severim Pazar günlerini; Pazar günü benim için muhteşem bir kahvaltı sofrası (ramazan haricinde tabii:) başında ailece edilecek kahvaltıyla başlayan harika bir gün…Ardından biraz gazete okunur, o cicili bicili Pazar filmleri izlenir ve belki de dışarıda güzel bir gezinti vs… ile devam edilir, gün bitirilir…
Pazar denince aklıma bunlar gelir…Canım babacığım ölmeden önce her Pazar çıkar tazecik ekmekler alır gelir, annem veya ben sofrayı hazırlarız saatlerce sofrada kahvaltı yapar, sohbet ederdik…Ve mutlaka her hafta olmasa da babamla göz göze gelir, tek kelime bile konuşmadan anlaşır ve hemen hazırlanıp ya kısa bir geziye ama uzağa ya da tatile çıkmaya karar verirdik…

Canım benim inanılmaz çılgın bir insandı, sanırım ona benzemişim bende…Plana hiç gerek olmaz ikimiz içinde doğaçlama tatile çıktığımızı hatta çıktığımı çok bilirim…Yol ve araba nereye götürürse:) Annem tabii bakışmalarımızı anlar ve yoo yoo hayır ben hazır değilim, hazırlık yapmam gerek, böyle de pat diye olmaz ki diye söylenir ama bilirki zavallıcığım ne yaparsa yapsın 1,5-2 saat içinde yola çıkılacaktır…:) Böyle güzel ve heyecanlıydı benim Pazarlarım, benim aile yaşantım…Nur içinde yat babacığım…

Neden bunları böle yazdım bilmiyorum, bir anda oldu… Elbette ki babamı çook özledim, e bir de bayram öncesi ya daha da bir dokunuyor bana böyle zamanlar…Ama yapacak bişey yok, giden gelmiyor öyle değil mi…Hemen bu modan çıkıyoruz veee iftara hazırlık yapıyoruz;) Bugün menümüzde “Manisa Kebabı” var…hadi bir tanede de benden olsun, valla sizleri bilmem ama ben çok severim Manisa kebabını ve bizde her Ramazanda pişirilmesi gelenek haline geldi artık:)Haydi mutfağa…

Manisa Kebabı (4 kişilik)

Malzemeler

100 gr. un
2 yemek kaşığı sıvıyağ
100 gr. süt
100 gr. rendelenmiş kaşar
100 gr. ince doğranmış kuzu eti
2 adet yumurta
1 adet soğan
1 adet havuç
2 adet kabak
2 adet patates
1 adet domates
Az maydanoz
Salça

Hazırlanışı
Sıvı yağ, ince doğranmış soğan, salça, et ve sebzeleri az miktar su ilave ederek kavurun. En son tuz ve arzu ettiğiniz baharatları ekleyin, iyice pişirin.

Ayrı bir yerde süt, un ve maydanozu mixerle çırparak bulamaç haline getirin. Yanmaz tavada 4 seferde 4 tane krep hazırlayın bu karışımdan.
Her bir krebi önce çukur bir kaseye koyun içine de kuzu etli harcı koyarak bohça gibi yapın ve ters çevirip fırın tepsisine yerleştirin. Bu bohçaların üzerine halka şeklinde kesilniş domatesleri ve rendelenmiş kaşarlı koyun, harcın suyunuda tepsiye dökün. 180 ° de 20 dakika pişirin.

Afiyet olsun!

Kabak Salatası
Bu tarifi de Handeciğimin sitesinde görmüştüm ve çok minik bir değişiklikle bende yaptım…Çok lezzetli oluyor mutlaka deneyin…

Malzemeler:

3 kabak
2 su bardağı süzme yoğurt
3 diş sarımsak
1 büyük kuru soğan
½ kahve fincanı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
5-6 dal dereotu
1 su bardağı dövülmüş ceviz
Karabiber, kırmızı pul biber

Hazırlanışı:

Küp küp doğranmış soğanları bir tencerede sıvıyağ ile kavurun. Ayrı bir kapta soyulup rendelenmiş ve suyu sıkılmış kabakları da ekleyin soğanlara kavurmaya devam edin. En son ezilmiş sarımsakları, tuz, karabiberi de katıp kabaklar yumuşayıncaya kadar kavurun ve soğutun. Soğuduktan sonra süzme yoğurdu, dövülmüş ceviz ve baharatları ekleyin. Afiyetle yiyin…

Keşküllü Güllaç


Eski iş yerimde Gabriele diye bir muhabirimiz vardı, alman deseniz değil türk deseniz değil karışık:) Neden mi böyle diyorum, çünkü türk gelenek ve göreneklerini, yemeklerini, kültürünü inanın bana bizden daha iyi biliyor ve uyguluyordu...Gabriele her Ramazan Keşküllü güllaç yapardı bize...Sabırsızlıkla yemek vaktinin gelmesini beklerdik ve afiyetle yerdik. Yapımı çok kolay:) İşte buyrun tarifi...

Malzemeler:

8 yaprak güllaç
1 pkt Dr. Oetker Keşkül (Paketteki tarife göre hazırlayın)
500 gr. süt
100 - 150 gr. şeker
1 su bardağı çekilmiş ceviz

Hazırlanışı

Sütü ve şekeri ılıtın, yaprakların büyüklüğünde bir tepsiye koyun ve teker teker her bir yaprağı şekerli süte daldırın. Hafif yumuşayıncaya dek bekletin sonra da tatlıyı sunacağınız tepsiye koyun. Bu işlemi 4 yaprak için arka arkaya yapın ve arasına ayrı bir yerde hazırladığınız keşkülü ılık halde güllaçın üzerine dökün. Keşkül ılık olursa daha güzel olur, hamurlaşmasını önlersiniz, bu nedenle herşeyden önce keşkülü hazırlamanızı tavsiye ederim. Geriye kalan 4 yaprağı da aynı şekilde sütle ıslatıp keşkülün üstüne dizin. Arzu ederseniz aralarına dövülmüş ceviz de koyabilirsiniz...Geriye kalan sütü tatlınızın üzerine dökün, çekmesini ve soğumasını bekledikten sonra servis yapın...İşte bu kadar.:) Yalnız ben az şekerli sevdiğim için verdiğim şeker miktarı az gelebilir, siz kendinize göre arttırabilirsiniz....
Sevgiyle kalın:)

12 yorum:

egeli dedi ki...

oy oy oy oy....ellerine sağlık Züzü'cüm ,hepsi birbirinden enfes olmus canım....sevgiler

ayseyaman dedi ki...

Canım benim...ne güzel anılar hatıralar bunlar, nur içinde yatsın babacığın.
Ayrıca herşey nefis görünüyor
Ellerine sağlık
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Züzü'cüğüm, her bişi şahane, sen şahane daha ne olsun. :)

Ellerine sağlık olsun.

Sıcacık sevgilerimle..

Mutlu bayramlar..

şeker pasta dedi ki...

Züzü ellerine sağlık..
Sağlıklı, mutlu ve neşeli bir bayram geçirmenizi dilerim...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

selammm
güzel dileklerin ve yorumların için çooook teşekkür ederim züzcüğüm. yemekler harika gözüküyor özellikle keşküllü güllacın tadını çok merak ettim süper gözüküyor.

sevgiler
aslı
yumurtasepeti

şeker pasta dedi ki...

Bayramını en içten dileklerimle kutluyor, 'Şeker' gibi lezzetlerinin devamını diliyorum... Şeker Pasta Banu...

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Teşekkürler Mübeccelim:)Buyur...

Sevgiyle kal,
___________________________________

Sağol Ayşe'm,

amin canım...ve teşekkür ederimmmm
kocaman öpüyorummm

sevgiyle kal,
___________________________________

Zerrinim Missim,

utandırma beni, teşekkür ederim güzel sözlerin için canım benim...

Sana da mutlu ve sevgi dolu bayramlar

kocaman öpüyorum, sevgiyle kal kuzum...
___________________________________

Canım Banuşum:)

Teekkür ederim, bende senin bayramını kutlar sevdiklerinle beraber neşe dolu bayramlar dilerim...

sevgiyle kal,
___________________________________

Aslıcımm,

sen minik kuzuyu da al gel ben size yaparım keşküllü güllacı...Yeğenime de süt olur:)

sevgiyle kal canımın içi...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

BAYRAMINI KUTLUYORUM ZÜZÜCÜĞÜM.
ÇOK SEVGİLER.. nUnU

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili züzücüğüm,ailenve evladınla hayatın bayram tadında geçsin dileklerimi iletiyorum.
sevgiler NuNu

zarpandit dedi ki...

züzümmmmmmmmmmm :)

gecmiş bayramını kutlar yanaklarından mucoxxx diye operim:)

tariflere gelince:)))

keşkullu gullac fikri super not edildi:) yemeklerin enfes muhakkak yapılmalı kokar birde o misss gibi oh bee:))

Adsız dedi ki...

kebap enfesss

ellerine sağlık
sevgilerr

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Canlarım bende sizin geçmiş bayramınızı kutlarım, allah hergünümüzü bayram havasında ve neşesinde geçirsin inşallah...

Sevgiyle kalın,
___________________________________

Hoşgeldin yeşimciğim,

gerçekten tadı da çok güzel...

Sevgiler,