23 Mart 2008 Pazar

Badem ezmeli ve bademli mermer kek (Marmorkuchen mit Marzipan und Mandeln)

Geçenlerde annemin günü vardı, ne yapsam ne etsem derken evdeki marzipanları değerlendirebileceğim bişeyler yapmak istedim...Ve eski kitaplardan tarif ararken bir arkadaşımın geçenlerde hediye ettiği kitap geldi aklıma, muhakkak dedim marzipanlı tarif vardır ve yanılmamışım. Kitabın adı:"Köstlich Backen für alle Gelegenheiten"...Inanılmaz güzel tarifler var...neyse daha fazla uzatmayayım hemen tarife geçeyim...

Malzemeler:

200 gr. badem ezmesi
200 gr. tereyağı
6 yumurta sarısı
125 gr. toz şeker
2 pkt vanilya (premium)
3-4 damla badem aroması
6 yumurta beyazı
1 tutam tuz
150 gr. un
80 gr. nişasta
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
40 gr. badem
2 yemek kaşığı damla çikolata
2-3 yemek kaşığı kakao
3-4 yemek kaşığı süt
1 yemek kaşığı pudra şekeri
1-2 yemek kaşığı badem likörü (ben kullanmadım)

Hazırlanışı: Badem ezmesini rendeleyin. Tereyağını mixerle çırpıp teker teker yumurta sarılarını ve şekerin 3'te 1'ini ekleyin.Vanilya, badem aroması ve rendelediğiniz badem ezmesini de ekleyerek şeker iyice eriyene kadar çırpmaya devam edin.

Yumurta beyazını tuz ile bembeyaz köpük haline gelene kadar çırpıp, şekerin geri kalanını ekleyin ve demin hazırladığınız karışıma katın. Tekrardan çırpıp bütünleşmesini sağlayın.

Un, nişasta ve kabartma tozunu elekten geçirin bademlerle beraber demin hazırladığınız karışıma ekleyin.

Hamurun 3'te 1'ini ayırın. Başka bir kapta kakao, pudra şekeri, süt ve badem likörü (ben aromasını kullandım) iyice bütünleşene kadar karıştırıp ayırdığınız hamura ekleyin ve karıştırarak bütünleşmesini sağlayın.

Kek kalıbınızı yağlayıp unlayın. Badem ezmeli hamurun yarısını 1. kat olarak kalıba dökün, 2 katına kakaolu hamuru dökün ve 3. katı içinde geri kalan hamuru damla çikolata ile karıştırarak kalıba dökün. Çatalla hamurların hafif birbirine karışmasını ve mermer görüntüsü oluşturmasını sağlayın. 180 derecedeki fırında 70 dak. pişirin.
Ben şimdiye kadar Marmorkuchen'in bir çok versiyonu biraz daha farklı malzemelerle denedim, badem ezmelisini ilk defa yaptım. Lezzeti güzel, ama 1 gece beklemesini tavsiye ederim. Aroma daha güzel ortaya çıkıyor.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok: