18 Mart 2008 Salı

Kandil Simidi ve Hayırlı Kandiller...

Bu akşam iş çıkışı önce doğum yapmış bir arkadaşımı ziyarete gittim hastaneye...Ilk sipariş pastamın sahibi sevgili Ulaş baba oldu, tabii ki Mehtap'ta anne:)...Hayırlı olsun allah sağlıklı, mutlu ve sevgi dolu bir ömür nasip etsin Ada Duru'ya, tabii ki sizlerle beraber...

Maalesef bebişi göremedim, henüz yoğun bakımdaydı ama fotoğraflarını gördüm...

Eve geldikten sonra miniğimle oynayıp vakit geçirdikten sonra uyku vaktinin gelmiş olması dolayısıyla onu uyutup ne yapsam diye düşünürken kendimi yine mutfakta buldum ve yarının anlamına uygun olarak Kandil Simidi yaptım...

Malzemeler:


250 gr. eritilip soğutulmuş tereyağı
1/2 çay bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı mahlep
1 yumurta sarısı
1 pkt. kabartma tozu
2-3 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
2-3 tatlı kaşığı yoğurt
alabildiği kadar un
1 yumurta akı
susam
Hazırlanışı: Eritilip soğutulmuş tereyağına un dışındaki malzemeleri ekleyip iyice karıştırın. Yavaş yavaş unu da ekleyerek kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun. Inanılmaz kolay hazırlanıyor, ben 10 dakikada hazırladım :) Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar kopararak yuvarlayıp önce yumurta akına ardından susam'a batırın ve tepsiye aralıklarla dizin. 180 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirin...
Ağızda dağılan harika bir lezzet...

Şu an evim miss gibi simit kokuyor...Hemen taze taze yayınlamak istiyorum:)

















Bugünlük benden bu kadar, herkese tekrardan iyi kandiller diliyor, tüm dileklerinizin gerçek olmasını yürekten temenni ediyorum....
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok: